SZKOLENIADLA KADR CUS

scroll

CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCHblisko ludzkich potrzeb

Celem CUS jest integrowanie i koordynowanie usług świadczonych przez różnych lokalnych usługodawców współpracujących z centrum. Za pośrednictwem centrum gminy będą miały możliwość realizowania już świadczonych usług społecznych oraz wprowadzania nowych, wynikających z programów usług społecznych. Podstawą do opracowania takich programów będzie diagnoza potrzeb i potencjału społeczności lokalnej przygotowywana w centrum raz na pięć lat, konsultowana z mieszkańcami i reprezentującymi ich organizacjami.

 

Centra usług społecznych dają nadzieję na zintegrowanie usług społecznych tak, aby ułatwić dostęp do nich wszystkim mieszkańcom. Ideą jest dążenie do zapewnienia usług jak najbardziej odpowiadających na potrzeby wspólnoty samorządowej, z uwzględnieniem różnych potrzeb, faz życia, sytuacji całych rodzin. Centra mają za zadanie rozwijać sieć usług środowiskowych, wzmacniać więzi społeczne, integrować i rozwijać wspólnoty, budować ideę samopomocy, a tym samym dawać poczucie bezpieczeństwa i poprawiać jakość życia wszystkich członków lokalnej społeczności, wpisując się tym samym w rozwój idei deinstytucjonalizacji.

Centra Usług Społecznych (CUS)

Co oferujemy

Oferujemy profesjonalne doradztwo i szkolenia, zgodnie z ustawą z dnia 19.07.2019 roku o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych.

Pomagamy w dokonaniu analizy instytucji pod kątem potrzeb szkoleniowych i podnoszenia kwalifikacji Państwa pracowników. Nasze działania i szkolenia sprzyjają profesjonalnej pracy i budowaniu dobrych relacji w firmie.

 

Mamy doświadczenia w opracowywaniu dokumentacji niezbędnej do powstania jak i funkcjonowania CUS:

1. Diagnoza potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie usług społecznych
2. Program usług społecznych

 

Rodzaje szkoleń

Oferujemy różne rodzaje szkoleń - dla osób/ instytucji chcących utworzyć CUS oraz dla kadry zarządzającej i pracowników nowotworzonych centrów usług społecznych. 

 

Celem szkoleń wprowadzających jest przekazanie informacji na temat możliwości i ograniczeń w tworzeniu i rozwijaniu oferty usług dla mieszkańców, zrozumienie założeń i zasad tworzenia CUS od strony teoretycznej jak i praktycznej.

 

Szkolenie dla pracowników umożliwi poznanie i zrozumienie poszczególnych zadań CUS, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Będzie okazją do zapoznania się z obowiązkami spoczywającymi na wszystkich szczeblach zarządczych i wykonawczych.

Dla kogo to szkolenie

Szkolenie kierowane do władz samorządowych i osób odpowiedzialnych za kreowanie polityki społecznej w gminach, w tym zarządzających ośrodkami pomocy społecznej, kultury, sportu oraz do pracowników przyszłych lub utworzonych Centrów Usług Społecznych, kadry zarządzającej jak i osób odpowiedzialnych za realizacje poszczególnych zadań CUS.

 

Jeśli nie wiedzą Państwo jakie szkolenie wybrać, służymy pomocą. LISTA NASZYCH PRZYKŁADOWYCH SZKOLEŃ

Ogólnorozwojowe
Merytoryczno-metodyczne
Niezbędne
Polityka senioralna
Wszystkie szkolenia

Specustawa o pomocy obywatelom Ukrainy - wybrane zagadnienia z ustawy z dnia 12 marca 2022 r. (z uwzględnieniem aktów wykonawczych oraz planowanych zmian legislacyjnych)

Praca socjalna z uchodźcami w kontekście wojny w Ukrainie. Rola i zadania pracownika socjalnego.

Zarządzanie i organizacja usług społecznych (zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie szkoleń dla pracowników CUS)

Zasady realizowania indywidualnych planów usług społecznych – metodyka opracowania, realizacji i monitorowania

Szczegóły

Organizacja społeczności lokalnej (cykl modułów szkoleniowych zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie szkoleń dla pracowników CUS)

CUS – czy warto tworzyć Centra Usług Społecznych

Szczegóły

Szkolenie dla pracowników nowotworzonych centrów usług społecznych

Szczegóły

Metody rozpoznawania indywidualnych potrzeb osób zainteresowanych korzystaniem z usług społecznych oraz działań wspierających

Szczegóły

Masz pytania? CHĘTNIE ODPOWIEMY