Szkolenie kierowane do pracowników przyszłych lub utworzonych Centrów Usług Społecznych, kadry zarządzającej jak i osób odpowiedzialnych za realizacje poszczególnych zadań CUS.
Może być realizowane dla przedstawicieli jednej gminy lub kilku gmin jednocześnie.
Szkolenie umożliwi poznanie i zrozumienie poszczególnych zadań CUS, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Będzie okazją do zapoznania się z obowiązkami spoczywającymi na wszystkich szczeblach zarządczych i wykonawczych, co umożliwi sprawną realizację nałożonych na CUS zadań oraz podniesie umiejętności zatrudnionych w CUS pracowników. W skład wchodzą mi.in. organizator pomocy społecznej, specjaliści z zakresu pracy socjalnej, pracy z rodziną oraz inni specjaliści realizujący zadania z zakresu pomocy społecznej, w tym w zakresie integracji społecznej. Dzięki rozbudowanej części praktycznej, umożliwi przygotowanie i opracowanie działań niezbędnych do sprawnego wdrożenia usług społecznych w środowisku lokalnym.
1. Kwalifikowanie osób zainteresowanych do korzystania z usług społecznych.
2. Jak pracować metodą indywidualnego przypadku? Etapy metodycznego postępowania przy opracowywaniu IPUS.
3. Budowanie relacji, komunikacja, motywowanie w pracy z klientem.
4. Rozpoznanie indywidualnych potrzeb i opracowanie IPUS.
5. Realizacja planu działania i ewaluacja działań (monitoring i ocena).
6. Dodatkowe wskazówki praktyczne i przegląd dostępnych narzędzi.
7. Podsumowanie, dyskusja oraz wypracowanie zadań ułatwiających wdrożenie oczekiwanych rozwiązań.
16 godzin dydaktycznych - 2 dni szkoleniowe