SZKOLENIADLA PRACOWNIKÓW OPS

scroll

Być profesjonalistąTO BYĆ OTWARTYM

Być profesjonalistą w swojej pracy to znaczy być otwartym na „nowe”, na zmianę, elastycznym w myśleniu i działaniu, na bieżąco dostosowując wiedzę i umiejętności do aktualnych wyzwań osób, rodzin i środowisk lokalnych wymagających wsparcia pracownika.

Tylko takie podejście do pracy może zapewnić pracownikowi sukces w pracy zawodowej.

Ośrodki Pomocy Społecznej (OPS)

Co oferujemy

Oferujemy profesjonalne doradztwo i szkolenia dostosowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań uczestników.

Pomagamy w dokonaniu analizy instytucji pod kątem potrzeb szkoleniowych i podnoszenia kwalifikacji Państwa pracowników.

Nasze działania i szkolenia sprzyjają profesjonalnej pracy i budowaniu dobrych relacji w firmie.

Rodzaje szkoleń

Oferujemy szkolenia w szerokim zakresie dla Państwa pracowników.

Dla Państwa wygody podzieliliśmy je na następujące kategorie:

  • ogólnorozwojowe,
  • merytoryczno - metodyczne,
  • niezbędne
  • oraz z zakresu polityki senioralnej.

Oczywiście zawsze służymy pomocą przy wyborze najlepszych i najbardziej dopasowanych szkoleń Państwa instytucji.

Dla kogo to szkolenie

Oferujemy głównie szkolenia dla kadr Ośrodków Pomocy Społecznej, terapeutów, którzy chcą zwiększać swoje kompetencje oraz poszerzać posiadaną już wiedzę. 

Organizujemy zarówno szkolenia zewnętrzne oraz szkolenia wewnętrzne– w siedzibach Waszych placówek na terenie całej Polski, w dowolnie wybranym przez Państwa terminie. Tematykę szkoleń możemy ustalić pod Państwa indywidualne potrzeby.

Jeśli nie wiedzą Państwo jakie szkolenie wybrać, służymy pomocą. LISTA NASZYCH PRZYKŁADOWYCH SZKOLEŃ

Ogólnorozwojowe
Merytoryczno-metodyczne
Niezbędne
Polityka senioralna
Wszystkie szkolenia

Specustawa o pomocy obywatelom Ukrainy - wybrane zagadnienia z ustawy z dnia 12 marca 2022 r. (z uwzględnieniem aktów wykonawczych oraz planowanych zmian legislacyjnych)

Praca socjalna z uchodźcami w kontekście wojny w Ukrainie. Rola i zadania pracownika socjalnego.

Wywiad środowiskowy jako narzędzie diagnostyczne pracy socjalnej

Szczegóły

Kontraktowanie pomocy w pracy z klientem pomocy społecznej

Szczegóły

Projekt socjalny w pracy pracownika socjalnego

Plan pracy pracownika socjalnego; ustanawianie celów głównych, szczegółowych, działań

Nowoczesne narzędzia diagnostyczne w pracy socjalnej

Metody pracy socjalnej w pracy pracownika socjalnego, z uwzględnieniem narzędzi do rozpoznawania sytuacji rodzinnej klienta

Jak dobrać narzędzia i metody pracy w prowadzeniu skutecznej pracy socjalnej

Praca ze środowiskiem lokalnym, proces i narzędzia w jego aktywizowaniu

Narzędzia w pracy z grupą (m.in. metoda społeczności, kontrakt grupowy, dyskusja zogniskowana, psychozabawy i gry, zadania egzystencjalne, mini wykład, odgrywanie ról, analiza przypadku) – ćwiczenia

Grupy zależne w pracy pracownika socjalnego: - osoby starsze, - osoby z niepełnosprawnością

Praca socjalna z rodzinami przeżywającymi trudności opiekuńczo – wychowawcze w okresie po pandemii

Współpraca pracownika socjalnego z asystentem rodziny w czasach COVID

Korelacja działań pomiędzy pracownikiem socjalnym, asystentem rodziny i koordynatorem pieczy zastępczej

Profesjonalizacja pracy asystenta rodziny

Mechanizmy funkcjonowania rodziny z problemem alkoholowym wraz z elementami dialogu motywującego

Praca socjalna z osobami doświadczającymi przemocy w rodzinie

Pierwszy kontakt i praca z osobami zaburzonymi psychicznie

Praca socjalna z osobami z niepełnosprawnościami

Bezpieczni w pracy - Postępowanie z klientem agresywnym, roszczeniowym i zaburzonym psychicznie – blok teoretyczny i/lub samoobrona

Elementy rozpoznawania symptomów dziecka krzywdzonego oraz i pomoc w nagłych przypadkach

Mindfulness. Praktyka uważności, rozwój inteligencji emocjonalnej, radzenie sobie ze stresem oraz profilaktyka wypalenia zawodowego w czasach pandemii

Wypalenie zawodowe - zarządzanie emocjami; zarządzanie stresem; zarządzenie sobą w czasach pandemii

Asertywność, negocjacje i mediacje w pracy z klientem

Podstawowe umiejętności zarządzania sobą i budowania relacji w zespole pracy jak i z klientem

Superwizja pracy socjalnej: grupowa/indywidualna

Prawo – bieżące zmiany w obszarze prawa w zakresie polityki i pomocy społecznej

Polityka społeczna wobec seniorów

Praca socjalna z osobami starszymi

Mechanizmy starzenia się a zachowania

Jak rozmawiać z seniorem?

Rola integracji międzypokoleniowej w pracy z seniorem

Usługi wspierające świadczone w domu seniora i w społeczności lokalnej służące utrzymaniu seniorów w środowisku – jak przeciwdziałać instytucjonalizacji

Zasoby i energia grupy – rozpoznawanie, wzmacnianie i wydobywanie

Harmonizowanie współpracy pomiędzy instytucjami w zakresie oferowanego wsparcia klientom pomocy społecznej

Praca z klientem metodą skoncentrowaną na rozwiązaniach

Skuteczna komunikacja z klientem w oparciu o dialog motywujący. Dialog motywujący dla pracowników pomocy społecznej w pigułce

Edukacja zdrowotna, zdrowe odżywianie, dietetyka dzieci – po pandemii COVID

Rozwój psychoseksualny dziecka – pomiędzy norma a patologią. Profilaktyka krzywdzenia seksualnego dziecka

Przetrwać dojrzewanie u nastolatka w rodzinie, szkole i środowisku lokalnym. Rozwojowe kamienie milowe, trudności wychowawcze i emocjonalne

Dziecko krzywdzone – rozpoznawanie, diagnoza, terapia w ujęciu psychotraumatologicznym z elementami rozwoju psychoseksualnego (Traffic Light System)

Dynamika pary w pracy socjalnej i terapeutycznej

Zaburzenia osobowości – diagnoza i praca z klientem w ośrodku pomocy społecznej

Podstawy psychopatologii dla pracowników socjalnych

Podstawy pracy psychtraumatologicznej w pracy socjalnej. Rozumienie klienta, metody i narzędzia

Praca z dzieckiem i osobą dorosłą z poalkoholowym zespołem płodowym (FAS/FASD)

Aktywizacja społeczna i zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną

Dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną

Zaburzenia psychiczne. Teoria i techniki pracy dla profesjonalistów

Efektywne sposoby i techniki komunikacji interpersonalnej w czasach COVID

Odporność i skuteczność w pracy z trudnym klientem

Jak pomagać powinni sobie ci, którzy pomagają innym

Profesjonalna obsługa klienta – nie tylko w czasach pandemii

Szkolenie z zakresu działań na rzecz udzielania pomocy cudzoziemcom. Kompetencje służb podejmujących interwencje

Masz pytania? CHĘTNIE ODPOWIEMY