Centra Usług Społecznych (CUS)CUS – czy warto tworzyć Centra Usług Społecznych

TreśćSZKOLENIA

Szkolenie kierowane do władz samorządowych i osób odpowiedzialnych za kreowanie polityki społecznej w gminach, w tym zarządzających ośrodkami pomocy społecznej, kultury, sportu, itp.

Może być realizowane dla przedstawicieli jednej gminy lub kilku gmin jednocześnie.

 

Korzyści dla uczestników:

Głównym celem szkolenia jest przekazanie informacji na temat możliwości i ograniczeń w tworzeniu i rozwijaniu oferty usług dla mieszkańców, zgodnie z ustawa Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych (Dz.U.2019.1818).

Szkolenie umożliwi zrozumienie założeń i zasad tworzenia Centrów  Usług Społecznych od strony teoretycznej jak i praktycznej.

Będzie okazją do zapoznania się z obowiązkami spoczywającymi na wszystkich szczeblach zarządczych i wykonawczych, co umożliwi zapoznanie się z możliwościami i ograniczeniami utworzenia CUS.

 

Zakres tematyczny:

1.     Centrum usług społecznych jako podmiot lokalnej polityki społecznej - przepisy prawa regulujące powoływanie, organizację i funkcjonowanie centrum;

2.     Programowanie lokalnej polityki społecznej w obszarze usług społecznych, z uwzględnieniem współpracy międzyinstytucjonalnej;

3.     Zarządzanie zintegrowanym lokalnym systemem usług społecznych, obejmujące planowanie, organizowanie, koordynowanie, realizowanie, monitorowanie i ewaluowanie usług społecznych;

4.     Realizowanie usług społecznych przez centrum usług społecznych przy pomocy publicznych i niepublicznych wykonawców usług społecznych;

5.     Rola organizacji pozarządowych w kształtowaniu lokalnego rynku usług społecznych oraz zasady współpracy z partnerami społecznymi.

 

Czas trwania:

1.     8 h dydaktycznych - Spotkanie jednodniowe;

2.     16 h dydaktycznych - Spotkanie dwudniowe w trybie rozszerzonym  

 

Dedykowane miejsce szkolenia

Szkolenia realizowane na sali szkoleniowej zapewnianej przez P.W.Tamari lub Klienta. Zajęcia odbywają się w dogodnych lokalizacjach, komfortowych salach wyposażonych w pełną infrastrukturę szkoleniową (sprzęt komputerowy, środki audiowizualne).

 

Kompetentna kadra trenerska

Szkolenia prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów posiadających wieloletnie doświadczenie szkoleniowe, wdrożeniowe i zarządcze..

Bezpośredni kontakt z trenerem i innymi uczestnikami szkolenia

Uczestnicy mają zapewniony stały i bezpośredni kontakt z trenerem oraz pozostałymi uczestnikami szkolenia bez względu na tryb, zdalny lub stacjonarny.

Efektywna i sprawdzona metodologia nauczania

Aktywizujące metody przekazywania wiedzania wiedzy. Łączące w sobie elementy ćwiczeń, case study opartych na realnych sytuacjach i samodzielnej nauki z wykorzystaniem przygotowanych ćwiczeń i warsztatów.

Bieżąca informacja zwrotna

Trener, dzięki bezpośredniemu kontaktowi z uczestnikami, może sprawdzać stopień zapoznania się z poszczególnymi zagadnieniami, przekazując przy tym informację zwrotną dotyczącą prawidłowości ich wdrażania.

Masz pytania? CHĘTNIE ODPOWIEMY