Szkolenie kierowane do władz samorządowych i osób odpowiedzialnych za kreowanie polityki społecznej w gminach, w tym zarządzających ośrodkami pomocy społecznej, kultury, sportu, itp.
Może być realizowane dla przedstawicieli jednej gminy lub kilku gmin jednocześnie.
Głównym celem szkolenia jest przekazanie informacji na temat możliwości i ograniczeń w tworzeniu i rozwijaniu oferty usług dla mieszkańców, zgodnie z ustawa Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych (Dz.U.2019.1818).
Szkolenie umożliwi zrozumienie założeń i zasad tworzenia Centrów Usług Społecznych od strony teoretycznej jak i praktycznej.
Będzie okazją do zapoznania się z obowiązkami spoczywającymi na wszystkich szczeblach zarządczych i wykonawczych, co umożliwi zapoznanie się z możliwościami i ograniczeniami utworzenia CUS.
1. Centrum usług społecznych jako podmiot lokalnej polityki społecznej - przepisy prawa regulujące powoływanie, organizację i funkcjonowanie centrum;
2. Programowanie lokalnej polityki społecznej w obszarze usług społecznych, z uwzględnieniem współpracy międzyinstytucjonalnej;
3. Zarządzanie zintegrowanym lokalnym systemem usług społecznych, obejmujące planowanie, organizowanie, koordynowanie, realizowanie, monitorowanie i ewaluowanie usług społecznych;
4. Realizowanie usług społecznych przez centrum usług społecznych przy pomocy publicznych i niepublicznych wykonawców usług społecznych;
5. Rola organizacji pozarządowych w kształtowaniu lokalnego rynku usług społecznych oraz zasady współpracy z partnerami społecznymi.
1. 8 h dydaktycznych - Spotkanie jednodniowe;
2. 16 h dydaktycznych - Spotkanie dwudniowe w trybie rozszerzonym
Szkolenia realizowane na sali szkoleniowej zapewnianej przez P.W.Tamari lub Klienta. Zajęcia odbywają się w dogodnych lokalizacjach, komfortowych salach wyposażonych w pełną infrastrukturę szkoleniową (sprzęt komputerowy, środki audiowizualne).
Szkolenia prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów posiadających wieloletnie doświadczenie szkoleniowe, wdrożeniowe i zarządcze..
Bezpośredni kontakt z trenerem i innymi uczestnikami szkolenia
Uczestnicy mają zapewniony stały i bezpośredni kontakt z trenerem oraz pozostałymi uczestnikami szkolenia bez względu na tryb, zdalny lub stacjonarny.
Efektywna i sprawdzona metodologia nauczania
Aktywizujące metody przekazywania wiedzania wiedzy. Łączące w sobie elementy ćwiczeń, case study opartych na realnych sytuacjach i samodzielnej nauki z wykorzystaniem przygotowanych ćwiczeń i warsztatów.
Bieżąca informacja zwrotna
Trener, dzięki bezpośredniemu kontaktowi z uczestnikami, może sprawdzać stopień zapoznania się z poszczególnymi zagadnieniami, przekazując przy tym informację zwrotną dotyczącą prawidłowości ich wdrażania.