Centra Usług Społecznych (CUS)Szkolenie dla pracowników nowotworzonych centrów usług społecznych

TreśćSZKOLENIA

Szkolenie kierowane do pracowników przyszłych lub utworzonych Centrów Usług Społecznych, kadry zarządzającej jak i osób odpowiedzialnych za realizacje poszczególnych zadań CUS.

Może być realizowane dla przedstawicieli jednej gminy lub kilku gmin jednocześnie.

 

Korzyści dla uczestników

Szkolenie umożliwi poznanie i zrozumienie poszczególnych zadań CUS, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Będzie okazją do zapoznania się z obowiązkami spoczywającymi na wchodzą organizator pomocy społecznej, specjaliści z zakresu pracy socjalnej, pracy z rodziną oraz inni specjaliści realizujący zadania z zakresu pomocy społecznej, w tym w zakresie integracji społecznej. wszystkich szczeblach zarządczych i wykonawczych, co umożliwi sprawną realizację nałożonych na CUS zadań oraz podniesie umiejętności zatrudnionych w CUS pracowników. Dzięki rozbudowanej części praktycznej, umożliwi przygotowanie i opracowanie działań niezbędnych do sprawnego wdrożenia usług społecznych w środowisku lokalnym.

 

Przykładowy zakres tematyczny:

Temat  1: Metody rozpoznawania indywidualnych potrzeb osób zainteresowanych korzystaniem z usług społecznych oraz działań wspierających – 16 godzin;

1.     Wartości i zasady w pracy z klientem.

2.     Cele i podstawowe założenia IPUS.

3.     Rozpoznanie sytuacji związanej ze zgłoszonym oczekiwaniem lub problemem osób zainteresowanych korzystaniem z usług - opracowanie oceny sytuacji klienta.

4.     Charakterystyka grupy klientów/odbiorców usługi , charakterystyka ich specyficznych problemów i potrzeb.

5.     Ustalenie, czy i gdzie odpowiednie dla zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb usługi/zasoby się znajdują.

6.     Rekomendowane metody, narzędzia i techniki pracy.

7.     Podsumowanie, dyskusja oraz wypracowanie zadań ułatwiających wdrożenie nabytych umiejętności.

 

Temat 2: Zasady realizowania indywidualnych planów usług społecznych – metodyka  opracowania, realizacji i monitorowania –16 godzin;

1.     Kwalifikowanie osób zainteresowanych do korzystania z usług społecznych.

2.     Jak pracować metodą indywidualnego przypadku? Etapy metodycznego postępowania przy opracowywaniu IPUS.

3.     Budowanie relacji, komunikacja, motywowanie w pracy z klientem.

4.     Rozpoznanie indywidualnych potrzeb i opracowanie IPUS.

5.     Realizacja planu działania i ewaluacja działań (monitoring i ocena).

6.     Dodatkowe wskazówki praktyczne i przegląd dostępnych narzędzi.

Podsumowanie, dyskusja oraz wypracowanie zadań ułatwiających wdrożenie oczekiwanych rozwiązań.
 

Temat 3: Praca w bezpośredniej styczności z mieszkańcami – metodyka, z uwzględnieniem zasady podmiotowości oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych – 8 godzin;

1.     Wartości i zasady czyli etyka w pracy z klientem.

2.     Zacznijmy od siebie. Rola emocji i naszego nastawienia w kontakcie z klientem.

3.     Budowanie relacji, komunikacja, motywowanie jako filary efektywnej pracy z klientem CUS.

Elementy interakcji społecznych – komunikacja niewerbalna i werbalna.
Rozmowa z klientem, zasady poprawiające efektywność komunikacji podczas przeprowadzania wywiadu jakościowego.
Wskazówki do formułowania skutecznych umów pisemnych. Warunki skutecznego negocjowania porozumień z klientem.
7.     Narzędzia komunikacji podczas obiekcji Klienta. Komunikacja w sytuacji konfliktowej. Wywieranie wpływu i manipulacje ze strony Klientów – rozpoznawanie i przeciwdziałanie.

 Bezpieczeństwo pracownika CUS.
Podsumowanie, dyskusja oraz wypracowanie zadań ułatwiających wdrożenie nabytych umiejętności.
 

Temat 4: Korzystanie z informacji o usługach społecznych realizowanych przez centrum usług społecznych oraz dostępnych w centrum działaniach wspierających – aspekty techniczne związane z opracowywaniem indywidualnych planów usług społecznych – 8 godzin;

1.     CUS jako lokalny bank usług społecznych.

2.     Wyznaczenie celów IPUS poprzez zapewnienie dostępu do usług/zasobów ujętych w planie.

3.     Monitorowanie procesów świadczenia/korzystania z usług i ich wpływu na sytuacje osoby.

4.     Podejmowanie działań interwencyjnych lub modyfikujących IPUS.

5.     Okresowa ocena skuteczności i efektywności realizowanego planu .

6.     Rekomendowane metody, narzędzia i techniki pracy.

Podsumowanie, dyskusja oraz wypracowanie zadań ułatwiających wdrożenie nabytych umiejętności.


Dedykowane miejsce szkolenia

Szkolenia realizowane na sali szkoleniowej zapewnianej przez P.W.Tamari lub Klienta. Zajęcia odbywają się w dogodnych lokalizacjach, komfortowych salach wyposażonych w pełną infrastrukturę szkoleniową (sprzęt komputerowy, środki audiowizualne).

 

Kompetentna kadra trenerska

Szkolenia prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów posiadających wieloletnie doświadczenie szkoleniowe, wdrożeniowe i zarządcze..

Bezpośredni kontakt z trenerem i innymi uczestnikami szkolenia

Uczestnicy mają zapewniony stały i bezpośredni kontakt z trenerem oraz pozostałymi uczestnikami szkolenia bez względu na tryb, zdalny lub stacjonarny.

Efektywna i sprawdzona metodologia nauczania

Aktywizujące metody przekazywania wiedzy. Łączące w sobie elementy ćwiczeń, case study opartych na realnych sytuacjach i samodzielnej nauki z wykorzystaniem przygotowanych ćwiczeń i warsztatów.

Bieżąca informacja zwrotna

Trener, dzięki bezpośredniemu kontaktowi z uczestnikami, może sprawdzać stopień zapoznania się z poszczególnymi zagadnieniami, przekazując przy tym informację zwrotną dotyczącą prawidłowości ich wdrażania.

Masz pytania? CHĘTNIE ODPOWIEMY