Szkolenie kierowane do pracowników przyszłych lub utworzonych Centrów Usług Społecznych, kadry zarządzającej jak i osób odpowiedzialnych za realizacje poszczególnych zadań CUS.
Może być realizowane dla przedstawicieli jednej gminy lub kilku gmin jednocześnie.
Szkolenie umożliwi poznanie i zrozumienie poszczególnych zadań CUS, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Będzie okazją do zapoznania się z obowiązkami spoczywającymi na wszystkich szczeblach zarządczych i wykonawczych, co umożliwi sprawną realizację nałożonych na CUS zadań oraz podniesie umiejętności zatrudnionych w CUS pracowników. W skład wchodzą mi.in. organizator pomocy społecznej, specjaliści z zakresu pracy socjalnej, pracy z rodziną oraz inni specjaliści realizujący zadania z zakresu pomocy społecznej, w tym w zakresie integracji społecznej. Dzięki rozbudowanej części praktycznej, umożliwi przygotowanie i opracowanie działań niezbędnych do sprawnego wdrożenia usług społecznych w środowisku lokalnym.
1. Wartości i zasady w pracy z klientem.
2. Cele i podstawowe założenia IPUS.
3. Rozpoznanie sytuacji związanej ze zgłoszonym oczekiwaniem lub problemem osób zainteresowanych korzystaniem z usług - opracowanie oceny sytuacji klienta.
4. Charakterystyka grupy klientów/odbiorców usługi , charakterystyka ich specyficznych problemów i potrzeb.
5. Ustalenie, czy i gdzie odpowiednie dla zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb usługi/zasoby się znajdują.
6. Rekomendowane metody, narzędzia i techniki pracy.
7. Podsumowanie, dyskusja oraz wypracowanie zadań ułatwiających wdrożenie nabytych umiejętności.
16 godzin dydaktycznych - 2 dni szkoleniowe