Centra Usług Społecznych (CUS)Metody rozpoznawania indywidualnych potrzeb osób zainteresowanych korzystaniem z usług społecznych oraz działań wspierających

Metody rozpoznawania indywidualnych potrzeb osób zainteresowanych korzystaniem z usług społecznych oraz działań wspierającychTREŚĆ SZKOLENIA

Szkolenie kierowane do pracowników przyszłych lub utworzonych Centrów Usług Społecznych, kadry zarządzającej jak i osób odpowiedzialnych za realizacje poszczególnych zadań CUS.

Może być realizowane dla przedstawicieli jednej gminy lub kilku gmin jednocześnie.

 

Korzyści dla uczestników

Szkolenie umożliwi poznanie i zrozumienie poszczególnych zadań CUS, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Będzie okazją do zapoznania się z obowiązkami spoczywającymi na wszystkich szczeblach zarządczych i wykonawczych, co umożliwi sprawną realizację nałożonych na CUS zadań oraz podniesie umiejętności zatrudnionych w CUS pracowników.  W skład wchodzą mi.in. organizator pomocy społecznej, specjaliści z zakresu pracy socjalnej, pracy z rodziną oraz inni specjaliści realizujący zadania z zakresu pomocy społecznej, w tym w zakresie integracji społecznej. Dzięki rozbudowanej części praktycznej, umożliwi przygotowanie i opracowanie działań niezbędnych do sprawnego wdrożenia usług społecznych w środowisku lokalnym.

 

Zakres tematyczny

1.     Wartości i zasady w pracy z klientem.

2.     Cele i podstawowe założenia IPUS.

3.     Rozpoznanie sytuacji związanej ze zgłoszonym oczekiwaniem lub problemem osób zainteresowanych korzystaniem z usług - opracowanie oceny sytuacji klienta.

4.     Charakterystyka grupy klientów/odbiorców usługi , charakterystyka ich specyficznych problemów i potrzeb.

5.     Ustalenie, czy i gdzie odpowiednie dla zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb usługi/zasoby się znajdują.

6.     Rekomendowane metody, narzędzia i techniki pracy.

7.     Podsumowanie, dyskusja oraz wypracowanie zadań ułatwiających wdrożenie nabytych umiejętności.

 

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni szkoleniowe

Masz pytania? CHĘTNIE ODPOWIEMY